שיטות מלקות כגון קריאה מחדש ובדיקת הערות כדי להבטיח את יכולת הלמידה שלך נשמרת. פנה למבחן כאחת הדרכים הטובות ביותר לקידום הלמידה, במיוחד אם אתה מתאמן לבד ואינך עומד בבחינות גבוהות. סטודנטים מובילים מגדילים את השכלתם בכך שהם מגלים שרוב התלמידים קוראים הערות לפני הבחינות ומבלים את זמנם בפתרון בעיות ובחינות מעשיות.
בעוד שרוב התלמידים לומדים על ידי קריאה מחדש של הערות בספרי לימוד
המחקר והניסויים שלהם עם תלמידים בפועל בכיתה מראים שזו דרך נוראית ללמוד את הדברים. שימוש באסטרטגיות למידה אקטיביות כגון כרטיסיות, תרשימים וחידונים בכדי להביא את עצמך למרחב למידה יעיל הוא הרבה יותר יעיל מאשר הפצת זמן למידה וערבוב נושאים שונים.
המחקר שלנו מראה לנו כי סוג זה של מיחזור חוזר של מידע אינו הדרך הטובה ביותר ללמוד וליצור זיכרונות מתמשכים
המחקר שלנו על סטודנטים באוניברסיטת וושינגטון, למשל, הראה שכאשר הם קראו מחדש את פרקי ספרי הלימוד, לא היה להם שיפור בלמידה לאחר שקראו אותם שוב ושוב.
זה חשוב בעת שימוש באסטרטגיות למידה למיקסום הזיכרון שלך. אחת הטכניקות הנתמכות מדעית זו היא הפצת יחידות הלמידה באופן שיהיה זמן לבחון את עצמך על החומר ולחוות את התכנים במגוון דרכים, כך שניתן ליצור קשרים משמעותיים.
לדוגמה
מחקרים מראים שאסטרטגיות למידה חשובות יותר מאשר רק החכמה הגולמית בכל הנוגע לקבלת מומחיות. המחקר של מרסל וינמן מציע שכאשר מדובר בפיתוח שליטה וריכוז, אנו מבינים כעת ש -15 נקודות אחוז חשובות שבעתיים מהאינטליגנציה המולדת. וינמן גילה שאנשים שעוקבים אחר החשיבה שלהם עולים על אחרים עם מנת משכל גבוהה בשמיים כשזה מגיע ללמוד משהו חדש.
הדרך שבה אנו לומדים ומסוגלים להפוך לסטודנטים טובים יותר היא בכמה אופנים, בין אם אנו לומדים שפה חדשה כמו המון או חידוש כישורי התכנות שלנו. להלן שלוש דרכים מעשיות לבנות את כישורי הלמידה שלך בהתבסס על מחקר זה.
Metacognition או חשיבה ללא חשיבה היא מיומנות למידה בעלת ערך. אם קראת את המשפט הקודם, אתה כנראה חושב על החשיבה שלך ואתה בדרך ללמוד.
אם אתה רוצה להרחיב את הידע שלך במהירות
להלן 10 דרכים מוכחות שאתה יכול ללמוד טוב יותר היום. לעתים קרובות אנו מניחים שלמידה מתרחשת כאשר אנו מכניסים למוחנו רעיונות ומושגים חדשים, אך למעשה הרבה קורה ברגעים של רוגע נפשי. הודות למדעי המוח יש לנו כעת הבנה טובה יותר של האופן שבו אנו לומדים וכיצד המוח שלנו מעבד ומאחסן מידע בצורה היעילה ביותר.
למרות שזה עשוי להיראות שהקלדת ההערות שלך במהלך ועידה או הרצאה במחשב נייד הינה יסודית ועוזרת לך ללמוד מהר יותר
אך זה לא עובד כך. רישום הערות ביד משפר את ההבנה והקשר שלך על ידי שימש כסטנוגרף, מכיוון שאתה נאלץ לשים דברים במילים שלך כדי להתמיד.
מספר מחקרים הוכיחו כי בדיקה עצמית היא דרך יעילה להאיץ את תהליך הלמידה. חסום את עצמך, התמקד בנושא, במשימה או במיומנות במהלך מפגש למידה, ולמד על ידי תרגול מספר נושאים או מיומנויות ברצף.
הניתוח הראה כי הלמידה תהליך עובד בצעד עם ה- GPA. מומחים טענו זה מכבר כי יש הבדל בין לומדים איטיים ללומדים מהירים בגלל הדרך שבה הם לומדים-למשל על ידי שינון, בעוד הלומדים המהירים יותר יוצרים קשרים בין רעיונות.
ניסוח מידע מחדש למילים שלך עוזר לך לשמור אותו טוב יותר
מה שאומר שאתה זוכר טוב יותר ומבצע ביצועים טובים יותר במבחנים. כאשר אתה לומד נושא חדש, ודא שאתה לומד אסטרטגיות שונות להכנת הערות, כגון שיטת קורנל שעוזרת לך לארגן הערות בכיתה. לסיכומים מתכלים. לדעת כיצד לרשום הערות יסודיות ומדויקות יעזור לך לזכור מושגים, הבנה מעמיקה יותר של נושא ולפתח כישורי למידה משמעותיים. קוראים ללמד ללמוד על קורסרה בהובלת ד"ר ברברה אוקלי וד"ר טרנס סנובסקי. הוא מכסה את מדע הלמידה וכיצד לייעל את הדרך שבה אתה לומד ומבין בעזרת חומרים חדשים.
רעיון זה נתמך על ידי פירמידת הלמידה
כלי ויזואלי המציג את הדרכים היעילות ביותר ללמידה. על פי הפירמידה, אנשים שומרים על 90% ממה שהם לומדים כאשר מלמדים אותם כיצד להשתמש במידע. כפי שכל מורה יאשר, הדרך הטובה ביותר ללמוד היא להסביר.
שינוי האופן שבו אתה מתרגל מיומנויות מוטוריות חדשות יכול לעזור לך לשלוט בהם מהר יותר. הערות על מחשב נייד מהירות הרבה יותר, אך ניתן ללמוד ולהבין מהר יותר בעזרת עט ונייר.