אוכל ארמני בירוואן

אהבתם את הכתבה? שתפו לחברים!

המטבח הארמני הוא אחד הייחודיים והמסורתיים ביותר בעולם. יש לו מגוון רחב של מנות בטעם עשיר, שהוכנו בטכניקות שראשיתן אלפי שנים. אנשים המתגוררים במקומות בהם אוכל ארמני זמין עשויים לחשוב שהם מכירים את המטבח הארמני, אך זה לא המצב כפי שמראים שלושים המנות הבאות.

חריסה (חריסה)

היא אחת המנות הפופולריות ביותר של המטבח הארמני ונחשבת בעיני רבים כמנה לאומית. זוהי מנה ארמנית מסורתית המוגשת בחתונות ואירועים גדולים אחרים וזמינה במסעדות רבות בארמניה. חריסה היא מנה מייצגת של המטבח הארמני אשר נתפסת במסעדות, חגיגות משפחתיות ומזון מהיר בארמניה ובעולם הסובב אותה.

הוא עשוי מאורז ועשבי תיבול מיובשים והוא אחת המנות הטובות ביותר שאוכלים בחורף הארמני. המטבח הארמני מוכן מחומרי גלם טריים, פירות וירקות ארמניים, שהם אגדתיים באזור, מכל מיני תבלינים ועשבי תיבול, בשר ודגים.

אוכל ארמני זה מורכב מבצק נוקשה עם מרכיבים כגון מים

טעם ומלח. זוהי המנה המושלמת לערבב עם סלטים ומנות אחרות מכיוון שהיא פשוטה ומשלימה סוגים רבים אחרים של מרכיבים וטעמים. רבים רואים בחציל הארמני סלט אך ניתן גם לאכול אותו כמנה ראשונה או כתוספת.

מסעדת החווה גריל בסאות'פילד

מישיגן, היא המסעדה היחידה במישיגן בה ניתן למצוא מנות ארמניות מערביות כגון מאנטי (כופתאות טלה אפויות עם יוגורט), סו בורג (מנת פילו מבושלת) ופלמסיאנים (עשויים עם גבינת לבנים מוויסקונסין). המטבח הארמני כולל את האוכל וטכניקות הבישול של העם הארמני, כמו גם מנות ארמניות מסורתיות. מנות ארמניות הן וריאציה של המטבח האירופאי המודרני.

אחת המנות הפופולריות ביותר בארמניה היא khorovatc, או גריל ארמני. זוהי אחת המאכלים האופייניים לאזור ארטסך וחובה בעת נסיעה לארמניה או לנגורנו-קרבאך.

הלחם השטוח הארמני המסורתי הזה עשוי מקוביות עשבי תיבול וירקות מהמחוזות ארטסך וסיוניק הארמניים והוא נחשב למעין אפר לבה במילוי עשבי תיבול. לאחר מכן מפוררת הלבה המיובשת כדי להוסיף חומר נוסף לח'ש, המאכל הלאומי הארמני.

אל תשכח לטעום את המנות המסורתיות שלנו

מכיוון שהן מהוות חלק גדול מהתרבות הארמנית. הם משקפים את השפעת המטבח הים תיכוני והמזרח התיכון, אך יחד עם זאת יש למטבח הארמני השפעה סלאבית חזקה. קראבך (ח'ורובאט הרוסי) היא אחת המנות הלאומיות עם שיפודי החזיר הטעימים, אך ניתן גם לנסות חורובת טלה, בקר ועוף.

האוכל הארמני המערבי מתייחס למטבח שנמסר מצאצאי הארמנים שחיו במערב ארמניה והם עדיין בטורקיה כיום. הארמנית המזרחית מתייחסת למנות וטעמים שמקורם כיום בארמניה.

מה שאוכלים בארמניה שונה מאוד ממה שמרכיב את המטבח הארמני מחוץ לארמניה ממרכיבי המנות

השם והגיית המזונות ואופן אכילתם. אוכל הוא נושא שיחה קבוע בין הארמנים, ולעתים קרובות יש חילוקי דעות וויכוחים לגבי המטבח והמנות הארמניות. סופרים אחרים הביעו את ספקותיהם והצביעו על כך שהמנות הקולינריות הארמניות שהארמנים קוראים להן ארמניות משותפות למטבח הלא ארמני של מדינות ערב רבות, קפריסין ויוון, והן פופולריות באיראן.
על מנת לבדוק מידע על אוכל ארמני בירוואן עליך לבקר ב- yerevan.co.il

הטברנות של ירוואן ידועות בהכנת מנות מסורתיות שונות מהמטבח הארמני

והאריסה שלהן מהטובות ביותר. חריסה היא אחת המנות המסורתיות הבריאות ביותר שתטעמו בארמניה. מקורו העתיק הוא אחד המאכלים המפורסמים ביותר בהיסטוריה התיאולוגית הארמנית, אך הוא גם מאכל יומיומי אהוב על רבים.

מנטי או מאנטה היא מנה ארמנית מסורתית העשויה מכופתאות אפויות עם שום, יוגורט ורוטב עגבניות המוגשות. מנטי היא אחת המנות הארמניות שיגרמו לכם לאכול עוד יותר. Gheyma מתייחס לתוספת ארמנית העשויה מבשר טחון מבושל עם בצל ופטרוזיליה.

Tjvjik נחשב למעדן בכפרים הארמנים והוא מנה של כבד בקר קלוי

למאדג'ו היא הגרסה הארמנית של לחמקון, מנת בשר מתובלת בלחם שטוח ופופולרית במטבח הטורקי. לאפה היא מילה ארמנית בעלת מספר משמעויות, אחת מהן היא אורז מבושל מימי, אחרת היא מרק אורז עבה או דייסה, ולפה מתייחס למנות אורז שונות המשתנות לפי אזור.

מוראדיאן מספר כי ילדותו הייתה מלאה במנות ארמניות מערביות כגון פלף עוף

מנת תפוצות פשוטה וקלאסית של בורגול, אורז ארוך, מרק עוף ורמיצ'לי קלוי. בתמורה, מנות כמו חומוס ומודמא (פאווה מבושלת ומתובלת) ושעועית מצאו את דרכן לשולחנות ארמניים. ח'ורובאטס היא מנה לאומית ארמנית היקרה למקומיים רבים.

כתבות נוספות

Puppies 2826310
כללי

כלב קטן

בעולם העצום של הכלבים, לגזעים קטנים יש את הקסם והתכונות הייחודיות שלהם. פוסט זה בבלוג צולל לתוך החיים של כלבים קטנים, מאפיינים, תכונות התנהגותיות, חששות

Time 3306753
כללי

לצאת מהשגרה לסדנת טנטרה פרטית

מרגישים תקועים בחיים? סדנת הטנטרה המקצועית שלנו מציעה הזדמנות ייחודית להשתחרר מהמונוטוניות של חיי היומיום. הוא מספק גישה הוליסטית לשיפור עצמי ובריאות המשלבת היבטים פיזיים,

Bulldog 1047518
כללי

בחירת מקום הלינה המתאים לכלב שלך

מציאת מקום הלינה המושלם עבור בן לוויה הכלב האהוב שלך יכולה להיות משימה לא פשוטה. פוסט זה בבלוג מבקש להדריך אותך במבוך המלונות הידידותיים לחיות

City 166781
כללי

מלון הילטון פטאיה

פוסט זה בבלוג מספק סקירה מעמיקה של מלון הילטון פטאיה, אפשרות לינה מפוארת באחת הערים התוססות ביותר בתאילנד. אנו בוחנים את השירותים השונים שלה, אפשרויות

תפריט נגישות