היתרונות והחסרונות של ייפוי כוח מתמשך

אהבתם את הכתבה? שתפו לחברים!

 

בעולם בו המשפט נעשה מורכב יותר ויותר מבחינה משפטית, הצורך בעורכי דין הולך וגדל. אחת הדרכים להתמודד עם סוגיה זו היא לבקש מאדם אהוב לפעול כעורך דין מוסמך עבור ייפוי הכוח המתמשך שלך. לאדם זה יינתן סמכות משפטית לגבי הכספים, הרכוש ועניינים אחרים שלך במקרה שתהיה חולה מדי או חסר יכולת לטפל בעצמך.

עורך דין מוסמך ליפוי כוח מתמשך אינו נדרש בכל מדינה אך ישנם יתרונות וחסרונות הנלווים לכך. לחלק מהמדינות יש חוקים האוסרים את השימוש בו בעוד שחלקן קובעות כללים מסוימים לפיהם ניתן להשתמש בו.

חשוב שיהיה עורך דין לצידך שיעזור לך לקבל החלטות במהלך חייך. אבל יש אנשים שיעדיפו לתת לאחרים ייפוי כוח ואז לשכור עורך דין כיועץ פנימי.

למרות היותו מועיל, יש בעיות עם תרגול זה. ללקוח אין מושג שעורך הדין אינו עובד עבורו, ויכול להיות שעורך הדין נוקט באג'נדה שונה ממה שהלקוח שלו רוצה. כמו כן, אין ערובה לכך שעורך הדין יכבד את רצונם ברגע שהם יהפכו לחוסר יכולת. על מנת לעקוף את הבעיות הללו, עדיף שתלך על עורך דין מוסמך ליפוי כוח מתמשך במקום למנות מישהו אחר כעורך מיופה הכוח שלך באמצעות מסמכי ייפוי הכוח או צו בית משפט.

מהו ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לאדם למנות אדם אחר, הנקרא סוכן, לנהל את ענייניו הכספיים אם יאבד כושר או נפטר.

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לסוכן לנהל את כספי המנהל וגם להאציל תפקידים. המנהל יכול לפרט מי יקבל עבורם החלטות אם יהפכו או ימותו. מסמך זה מתאים לאנשים שרוצים שקט נפשי ללא כל טרחה. מדובר במסמך שבו אתה נותן לאדם אחר את הזכות לפעול בשמך, בדרך כלל בכתב.

ייפוי כוח זה הוא דרך להבטיח שהאנשים הקרובים אליך פועלים לטובתך ולא רק מנצלים. זה נותן לך את היכולת לטפל בדברים בעצמך מבלי להסתמך על שיקול דעתו של מישהו אחר.

מי יכול לקבל ייפוי כוח מתמשך??

התשובה לשאלה זו היא כל מי שגילו 18 ומיושר נפשית.

זו אולי נראית כמו שאלה פשוטה, אבל היא יכולה להיות מסובכת. לדוגמה, ייתכן שהורייך היו מעניקים לך ייפוי כוח כשהיו בבית החולים מבלי להבין שהם מסוגלים לעשות זאת. אם היכולת הנפשית שלהם השתנתה מאז מתן ייפוי הכוח, אז תצטרך לבטל את ייפוי הכוח שלהם לפני שתוכל לקבל כזה בעצמך.

בנוסף לבעל הסמכות ניתן למנות מנהל, מנהל עזבון, אפוטרופוס לדין או נאמן אחר.

החקיקה של ייפוי הכוח במדינות שונות שונה. בבריטניה, למשל, ייתכן שתוכל למנות אדם כסוכן או עורך דין שלך עם ייפוי כוח.

אם אתה שוקל לקבל ייפוי כוח, יש כמה גורמים שיש לקחת בחשבון. אלה כוללים את היכולת הנפשית והיכולת המשפטית של האדם שאיתו אתה רוצה לעשות הסדר מסוג זה.

כמה זמן לוקח לקבל עורך דין מוסמך להנפיק ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך המאפשר לאדם פרטי למנות אדם או גורם אחר שיקבל עבורו החלטות משפטיות חשובות לאחר שאינו יכול לעשות זאת עוד.

בדרך כלל עוברים כשבועיים מהתאריך שחתמתם על ייפוי הכוח המתמשך ועד שעורך דין מוסמך יוכל להנפיק אותו. עם זאת, תהליך זה יכול להימשך עד שישה חודשים במצבים מסוימים.

ביקור אצל עו"ד, שיחה עמו בטלפון, חתימה על מסמכים והמתנה לסיום התהליך הם חלק מהזמן שלוקח לקבל ייפוי כוח מתמשך.

הדרישות המשפטיות לקבלת עורך דין מוסמך להנפיק ייפוי כוח מתמשך

הדרישות המשפטיות לעורך דין מוסמך למתן ייפוי כוח מתמשך נקבעות בחוק המסדיר נוהג זה. ייפוי כוח מתמשך הוא הסכם בין יחיד לאדם אחר (הנותן) הממנה את אותו אדם (הסוכן) כסוכן בעל הסמכות לטפל ברכוש, או בעניינים אחרים, מטעם המעניק. להלן חלק מהדרישות לייפוי כוח מתמשך:

  • הפרט חייב להיות כשיר משפטית לערוך הסכם כזה. כלומר, אסור להם להיות מושבתים.

  • על האדם לתת הנחיות ברורות לגבי מה הוא רוצה שייעשה ומתי הוא רוצה שזה ייעשה.

  • לאדם חייב להיות מספיק כסף בחשבון שלו כדי שמישהו אחר יוכל לבצע תשלומים על שלו.

כתבות נוספות

חוקר פרטי לבגידות
חוק, משפט וממשל

חוקר פרטי לבגידות

בגידות אצל זוגות נשואים הוא גורם מוביל לצערנו לפרידה בישראל. ההשלכות של בגידה חשובות לא רק מבחינה פסיכולוגית אלא גם חשובות מבחינה כלכלית במהלך הנישואין.

תפריט נגישות