טביליסי בפעם הראשונה

אהבתם את הכתבה? שתפו לחברים!

בטיול הראשון שלי לקווקז בקיץ 2017 ביקרתי בטביליסי, ג'ורג'יה. לאחר חודשים של טיולים ברחבי הארץ, לא נראה היה לי שיש לי מספיק זמן לברר את האנשים, המקומות והאוכל שהופכים את ג'ורג'יה לייחודית כל כך. כשהייתי שם בפעם הראשונה, סלבק ואני בילינו חודשיים בעיר, וחזרנו לבלות עוד חודש.

אני תומך באנשים שאומרים לך שהזמן מוגבל בג'ורג'יה, אבל הייתי אומר להישאר כמה שיותר כי זה צירוף מדהים כל כך של הפופ של העולם הישן והמודרניות במקום שלא היית מצפה לו.

אם אתה אוהב ערים ומעדיף נסיעה איטית, אתה יכול לבלות 5 ימים פלוס בטביליסי. זו אחת הערים האהובות עלי והייתי רוצה לשכור שם דירה יום אחד. אם אתם תוהים היכן להישאר בעיר ללילה אחד, אנו ממליצים על העיר העתיקה של טביליסי.

מוניות הן הדרך הנפוצה ביותר להתניידות אך רוב הנהגים אינם דוברי אנגלית אז היו שם וספרו להם לאן ללכת

למוניות רגילות בטביליסי, כמו בערים אחרות, אין מונים, מה שאומר שאתה צריך לנהל משא ומתן על מחיר נסיעה עם הנהג לפני שאתה יוצא. כדי להגיע מטביליסי לנמל התעופה קוטאיסי, תוכלו להשתמש באוטובוס הגאורגי בזמן העזיבה או להזמין העברה פרטית.

בטביליסי יש אתרים היסטוריים, מוזיאונים, כנסיות חשובות והרבה פעילויות יוצאות דופן, כגון ביקור בבית הדפוס הישן של סטאלין או טיול בעיר עם נוף לעיר. אטרקציה תיירותית קבועה נוספת בעיר היא שעון באטומי.

אני מעודד אותך לחקור את ג'ורג'יה מעבר לטביליסי, גם אם תגביל את הטיול שלך לבירה, ואני מקווה שתחווה אירוח גרוזיני. לא משנה אילו מאמצים לשוניים אתה עושה במהלך מסעותיך בגאורגיה, אנא הערך את המקומיים המושפעים מניסיונותיך.

בהתחשב באווירה המהנה, זהו אחד המקומות המגניבים ביותר לשהות בהם בטביליסי. אם מפעילים את השכל הישר, ג'ורג'יה היא מקום בטוח, וטביליסי היא עיר בטוחה מאוד. זו מדינה שמרנית, אז אל תתלבשו כשאתם מטיילים בעיר.

עם נוף כזה זהו אחד המקומות הטובים ביותר לשהות בהם בטביליסי

דירה מפוארת זו במרכז העיר שאפילו לא נקראה בשמה ממוקמת בווייק, אחד ממקומות המגורים הטובים ביותר של טביליסי. דירה זו אינה נקראת בשמה, אך היא קרובה לווייק והיא אחת המקומות הטובים ביותר להישאר בעיר.

לאחר ביקור בטביליסי

נראה שאף אחד לא יודע דבר על המקום אבל הוא הפך להיות כל כך פופולרי באינסטגרם ופלטפורמות מדיה חברתית אחרות עד שאתה יכול למצוא אותו כמעט בכל רשימת האטרקציות והפעילויות בעיר. מבצר נאריקאלה, המתוארך לעיר הפרסית מהמאה ה -4, מציע את אחד הנופים הטובים ביותר של העיר והוא המקום בו צולמו כל התמונות שלי של טביליסי.

אחת השכונות הטובות ביותר בטביליסי

היא הגורם המגניב. מכיוון שלצרטלי יש יותר הזדמנויות לאסוף חוויות מקומיות רבות ואבני חן נסתרות, מצאתי שזה אחד המקומות הכי מגניבים בהם שהיתי בעיר. Avlabari נמצאת במרחק של עשרים דקות הליכה בלבד ממרכז טביליסי, מה שהופך אותו לחובה עבור כל מי שיש לו תקציב להישאר בבירה.

אתה יכול להתאים אישית את מסלול הטיול שלך לכמה זמן אתה רוצה להישאר בטביליסי ולנסוע בעיר כמה שיותר ימים. לדעתי, קזבגי היא האפשרות הטובה ביותר לסיור של יום שלם בעיר למי שרוצה לעשות יותר מיום אחד.

לקרטליס דדה, הידועה בשם "אם ג'ורג'יה", יש אחת מהנופים הטובים ביותר של טביליסי, גובהה 1.80 מטר וביד אחת יש ספל יין לחבר וחרב לאויב שלה.

מהמאה ה -6 ואילך

טביליסי החלה לצמוח בהתמדה בשל מיקומו הנוח של האזור, מה שאומר שהיא ממוקמת בנתיבי מסחר ונסיעות חשובים בין אירופה לאסיה. בשנים 1922 עד 1936 היה מקום מושבו של ה- SSR הטרנס -קווקזי, שהתמזג מאוחר יותר לשלוש הרפובליקות הקווקזיות. בתקופת השלטון הסובייטי אוכלוסיית הערים גדלה והפכה לאחד המרכזים הפוליטיים, החברתיים והתרבותיים החשובים ביותר של ברית המועצות, יחד עם מוסקבה, קייב וסנט פטרבורג.
לעוד מידע על טביליסי בפעם הראשונה כדאי להעיף מבט ב- tbilisi.org.il

חלק מהגיאורגים התאסלמו באותה תקופה

והעיר הפכה לעיר מוסלמית. לאחר התפרקותה התאסף SSR הטרנס -קווקסי לשלוש הרפובליקות הקווקזיות, וטביליסי נותרה בירת הרפובליקה הסוציאליסטית הסובייטית של ג'ורג'יה עד 1991. מאז 2003 חוותה TBILISI יותר יציבות, ירידה בשיעורי הפשיעה, כלכלה משתפרת ותעשיית תיירות פורחת, דומה, אם לא יותר, לתקופה הסובייטית.

ברוב המקרים

מי ברז בטוחים לשתייה בכל עיר אך יש אנשים שבוחרים להימנע מכך בטביליסי. חבר המטבח הפיליפיני-אמריקאי המודרני רקס פרנצ'סקו מנאלו מטביליסי סיפר לי שגיאורגים שותים בכל שעות היום כשהם מטיילים ברחובות, בחנויות יין ואפילו במדרגות למבצר נאריקאלה.

כתבות נוספות

חופשה כשרה בחול
תיירות וחופשות

חופשה כשרה בחול היא קלה ממה שאתם חושבים

כשמגיפת הקורונה עדיין נמצאת בחלק מהמדינות בעולם, רבים מאיתנו תקועים בתלם. אנחנו משתוקקים למשהו חדש ומרגש אבל מהססים לקחת סיכון. אם אתם שומרי כשרות, אולי

Texture 1075992
תיירות וחופשות

למי מגיע הקלות בבחינה הפסיכומטרי

מבוא: מידע רקע על בחינות פסיכומטריות הבחינה הפסיכומטרית היא מבחן המשמש את המעסיקים למדידת תכונות האישיות של אדם. הוא משמש לעתים קרובות כדי לקבוע אם

השקעה בעיר דובאי
עסקים ותעשייה

האם שווה להשקיע בדירה להשקעה בדובאי?

מהי העיר דובאי ומדוע היא בחירה כה פופולרית להשקעה בנכס? דובאי היא בחירה פופולרית עבור כל מי שמחפש להשקיע בנכס. דובאי היא לא רק עיר,

תפריט נגישות