נזילה מתחת לאסלה

נזילה מתחת לאסלה

אהבתם את הכתבה? שתפו לחברים!

נזילה מתחת לאסלה עשויה לגרום לבזבוז מים רב, נזקי לחות נרחבים וצורך יומיומי בגריפה וניקוי אזור השירותים. הסיבות להיווצרותן של נזילות הינן רבות, חלקן ניתנות לתיקון באופן עצמאי, וחלקן דורשות התערבות של אינסטלטור מקצועי.

במאמר זה נרחיב מעט אודות הנזילות האפשריות ומהן דרכי הטיפול המקובלים. 

הסכנה בהתעלמות

נזילה מתחת לאסלה שאינה מטופלת באופן מייד עשויה לגרום למספר בעיות:

  • בזבוז מים – נזילה באסלה עשויה לגרום לאיבוד של כ-3 ליטרים של מים בכל שעה, בזבוז עצום העשוי לעלות כסף רב, נוסף להיותו פוגע בסביבה.
  • מטרד – אסלה נוזלת יוצרת שלוליות וכתמי לחות, ונדרשת גריפה של המים בכל מספר שעות למניעת הצפת חדר השירותים.
  • נזקי לחות – מים הנמצאים מחוץ לצנרת עשויים לגרום לחלודה, כתמי עובש, שחיקת חומרים ועוד.
  • פגיעה במערכת החשמל – לעיתים נדירות, המים היוצאים מהאסלה מחלחלים לקירות ונכנסים לרשת החשמל הביתית.
  • חלחול מים לשכנים בקומה למטה – או בבתים פרטיים כתם רטיבות בתקרה.

הסיבות להופעת נזילה מתחת לאסלה

האסלה הקלאסית מורכבת מחלק עליון ("מיכל הדחה") וחלק תחתון ("אסלה"). החלק העליון מכיל מספר חיבורי גומי העשויים להישחק ולהתבלות במהלך השנים, שחיקה המובילה לנזילות. בנוסף, בתוך מיכל ההדחה קיים שסתום מצוף האחראי על חסימת המים הנכנסים לאחר שהמיכל מתמלא.

שסתום מצוף פגום עשוי לגרום לנזילה ולזרימת מים מתמדת. כמו כן, אסלה פגומה או סדוקה עשויה לגרום לנזילות, ולהופעתן של שלוליות מים באזור תחתית האסלה.

כמו כן קיימים שני צינורות המחברים את האסלה לקיר, צינורות אלו נקראים ניפלים, בשני הקצוות של הניפלים ישנם גומיות אטמים, אם גומיות אלו מתבלות עם הזמן, תיווצר נזילה מתחת לאסלה

כיצד נאתר את מקור הנזילה

ראשית, יש לוודא שאכן קיימת נזילה באסלה. לשם כך יש לסגור את כל הברזים בבית ולבחון את שעון המים – אם פרפר המונה מסתובב, אפילו במעט, סימן שקיימת נזילה. לאחר מכן, יש לבחון את כלל הברזים והאסלות בבית ולאתר את מקור הבעיה.

ניתן לייבש את אזור האסלה והצינורות, ולאחר מכן להדיח את המים ולחפש כתמי רטיבות. בדיקה נוספת ניתן לעשות באמצעות הכנסת צבע למים הנמצאים במיכל ההדחה, והמתנה של מספר דקות (בלי להוריד את ידית ההדחה). אם המים באסלה נצבעים אף הם סימן שמיכל ההדחה נוזל ויש לתקנו בהקדם.

דרכי הטיפול בנזילות באסלה

דרכי הטיפול תלויות כמובן במקור הבעיה. המקור הנפוץ ביותר לנזילות אסלה הינו שסתום מצוף פגום הדורש החלפה, ועל כן אינסטלטורים רבים מחזיקים חלק זה באופן זמין. אסלה סדוקה או חיבור אסלה-ביוב פגום עשויים להיות מורכבים יותר, ודורשים עבודת אינסטלציה יסודית ומורכבת. כמו כן, ניאגרה סמויה עשויה לסבך את התיקון היות וחלקים רבים מוטמנים בתוך הקיר.

כיצד לבחור אינסטלטור?

בבחירת אינסטלטור חשוב להקפיד על שני דברים מרכזיים – מקצועיות ואמינות. בחירת אינסטלטור מקצועי מבטיחה שהתיקון ייעשה בצורה הטובה ביותר, ושהתקלה לא תצוץ שוב בעוד מספר שנים. אינסטלטור אמין ייתן לכם הצעת מחיר הוגנת, ויימנע מלבצע פרוצדורות מיותרות על חשבון הכיס שלכם.

כמובן שישנם עוד פרמטרים לבחירת אינסטלטור כגון זמינות, מתן אחריות, מחיר וכדו', אולם אנו ממליצים מאד לא להתפשר על מקצועיותו ואמינותו של בעל המקצוע.

סיכום

תכלת המים מספקת שירותי מכירה, תיקון ועבודות אינסטלציה, ומחזיקה בצוותים מקצועיים ומנוסים לטיפול בכל בעיה. אנו בתכלת המים משתמשים בחלקים מקוריים איכותיים בלבד, ומעניקים שנה אחריות על כל טיפול או תיקון שנעשה על ידי צוות המומחים שלנו. לפרטים נוספים ולקבלת הצעת מחיר ניתן לפנות אלינו

כתבות נוספות

Image By Watercolor Artist From Pixabay ארונות לחדרי ילדיםchildrens For Girls 3368015 1920 (1)
לבית ולגן

התאמה נכונה של ארונות לחדרי ילדים

ארונות וחדרי ההלבשה הם בעלי חשיבות רבה, ניתן להשתמש בהם לאחסון בגדים לילדים. ארונות בגדים וחדרי הלבשה הם חלק חשוב מחייו של הילד ולכן חשוב

השקעות
לבית ולגן

מהו תפקיד היזם בעסקת שכירות

תפקיד היזם בעסקת שכירות הוא לסייע למשכיר והשוכר למצוא זה את זה. היזם הוא בעל הנכס יטפל בין היתר בדרך כלל בפרסום ובשיווק של הנכס,

Image By Alexanderchoa On Freepik היכרות עם הרעיון של הדפסת התמונות שלכם על קנבס
לבית ולגן

כמה עולה הדפסת תמונה על קנבס?

הדפסת תמונות על קנבס היא סוג של הדפסה המשמשת ליצירת אומנות ייחודית ואישית. התהליך מתחיל בצילום מקורי והנחתו על גבי הקנבס המתוח. לאחר מכן, התמונה

תפריט נגישות