מהו תפקיד היזם בעסקת שכירות

השקעות

אהבתם את הכתבה? שתפו לחברים!

תפקיד היזם בעסקת שכירות הוא לסייע למשכיר והשוכר למצוא זה את זה. היזם הוא בעל הנכס יטפל בין היתר בדרך כלל בפרסום ובשיווק של הנכס, וכן יתאם עם חברת ניהול נכסים. תפקידם של המשכיר והשוכר תמיד משתנה בהתאם לסוג הנכס, מי הבעלים שלו ואיזה סוג עסקאות הם מעורבים.

מהי עסקת שכירות?

חוזה שכירות הוא חוזה שבו אתם מתחייבים לשלם סכום מסוים של כסף עבור נכס שאתם שוכרים, ובעל הבית מתחייב לספק לכם את הנכס לפרק זמן זה.

חוזי שכירות נחתמים בדרך כלל לתקופות של שנה אחת או יותר, עם תשלומים חודשיים המבוצעים במהלך חוזה השכירות. ניתן לחדש או לבטל חוזה שכירות בכל עת במהלך החוזה.

מהן הדרכים שבהן יזמים יכולים לעזור בעסקאות נכסים?

יזמים מספקים יעילות מוגברת בניהול נכסים והגדלת ההכנסות לבעלי הדירות.

הם יכולים גם לשווק את המוצר או השירות שלהם ללקוחות פוטנציאליים על ידי בניית דפי נחיתה, יצירת מיילים והצגת מודעות בפייסבוק או באינסטגרם.

כיצד יכולים היזמים להימנע מבעיות שעלולות להתעורר בעת התמודדות עם בעלי דירות ושוכרים?

למשכירים ולשוכרים עשויים להיות מטרות שונות בעת השכרת נכס מסחרי. בעלי דירות רוצים להרוויח כמה שיותר כסף בטווח הקצר, בעוד שהשוכרים רוצים למצוא בית לטווח ארוך לעסק שלהם. 

על מנת להימנע מבעיות שעלולות להיווצר בעת התמודדות עם משכירים ושוכרים, ליזמים צריך להיות ברור מה הם מחפשים מהנכס אותו הם שוכרים. הם צריכים גם לקחת בחשבון את סוג הנכס שהם שוכרים ומה זה יעלה להם מבחינת שכירות. 

הימנעות מבעיות שעלולות להתעורר בעת התמודדות עם משכירים ושוכרים היא לא תמיד קלה, אבל זה אפשרי עבור כל יזם שיבצע את השלבים הבאים:

  • דעו את מיקומכם
  • תבינו את המטרות שלכם
  • שקלו מה אתם צריכים מהנכס
  • תדעו כמה הנכס עולה

מה אומר החוק לגבי אחריותו של יזם במהלך עסקת שכירות?

כאשר שוכרים דירה, קיימות חובות וזכויות מסוימות שיש למשכיר ולשוכר. החוק קובע תחומי אחריות אלו.

בעל הבית אחראי למצבם של השטחים המשותפים כגון המסדרונות, חדרי המדרגות, החניון וכו'. כמו כן, עליו לתחזק כל מכשירי חשמל באזורים אלו, ולהיות קשוב לצרכיו של השוכר בהתאם לחוזה.

השוכרים אחראים לשמור על ניקיון ובטיחות הנכס. אם הם לא יעשו זאת, הם עלולים לשאת באחריות לכל נזק שייגרם עקב רשלנותם או חוסר זהירות שלהם.

כיצד מתנהל תהליך הקנייה והמכירה של נכס ?

רכישה ומכירה של נכס יכול להיות תהליך מסובך, אך ישנם צעדים מסוימים שתוכל לנקוט כדי להקל על עצמכם. מאמר זה יספק לכם כמה טיפים לתהליך הקנייה והמכירה של הנכס שלכם.

ראשית, עליכם להחליט איזה סוג נכס אתם רוצים לקנות או למכור. אם אתם מחפשים לקנות, קחו בחשבון שחשוב לבחור בית במצב טוב. אם אתם מחפשים למכור, ודאו שהבית שלכם מתומחר נכון כך שלא יהיה לו מקום למשא ומתן. 

בעת רכישת בית, הצעד הראשון הוא למצוא בית שעונה על הצרכים שלכם ובעל תכונות שמתאימות לתקציב שלכם. כדאי גם לברר האם יש בבית ליקויים או בעיות נסתרות על מנת שלא יחזרו בהמשך.

בנוסף לכך, בעת מכירת בית, תוודאו שהוא נראה במיטבו עם צבע טרי או לפחות שכבת צבע מעודכנת לפני שמוציאים אותו לשוק בעת קנייה או מכירה של בית, חשוב לוודא שיש ברשותכם את המסמכים הנכונים.

אתם צריכים להחזיק בעלות ושטר אחריות על הנכס שלכם, כמו גם כל אמנה, תנאים והגבלות שעשויות להתקיים באזור. בעת קנייה או מכירה של דירה, חשוב לקבוע פגישה עם סוכן הנדל"ן שלכם. הסוכן יעזור לכם למצוא קונה ובמקביל ייצג אותך לאורך המשא ומתן במידת הצורך.

הסוכן צריך גם להיות מסוגל לספק אותה עם כל הניירת הנדרשת כדי להרגיש בנוח לבצע רכישה או מכירה הוגנת. דבר אחרון שעליכם לעשות לפני מכירת הנכס שלכם הוא לערוך בדיקה. אם אינכם יודעים באיזה סוג של מפקח עליכם להשתמש, יש להם בדרך כלל אתרי אינטרנט המספקים מידע על השירותים שלהם.

זה יעזור לכם לוודא שהכל תקין ושאין בעיות נסתרות לפני פרסום הנכס שלכם למכירה בשוק. אם אתם רוצים לקנות בית, לפני רכישת בית כדאי גם להקפיד על בדיקת בדק בית. המפקח יעזור לכם לברר האם יש בעיות בנכס שיש לטפל בהן לפני הרכישה.

אנו מקווים שמאמר זה נתן לכם רקע נוגע לתפקיד היזם בעסקת שכירות, מקווים שהמלצתנו עזרה לכם לבצע את העסקה הטובה ביותר, בהצלחה בכל עסקה שתעשו עכשיו ובעתיד.

כתבות נוספות

ריהוט משרדי מעץ מלא
עסקים ותעשייה

ריהוט משרדי מעץ מלא: מה שאתה צריך לדעת

בחירת ריהוט משרדי שהוא גם מסוגנן וגם עמיד היא משימה לא פשוטה. משולחנות כתיבה ועד כיסאות, יש היום שפע של אפשרויות העשויות מחומרים שונים כמו

איך ליצור את הסביבה הטובה ביותר להתפתחות ילדים
משפחה וקהילה

יצירת סביבה ביתית שמעוררת את התפתחות הילד

כהורים, העדיפות העליונה שלנו היא לספק את הסביבה הטובה ביותר האפשרית עבור ילדינו כשהם גדלים ומתפתחים. סביבה ביתית המספקת גירויים יכולה להיות מפתח בעזרה לילדכם

נזילה מתחת לאסלה
לבית ולגן

נזילה מתחת לאסלה

נזילה מתחת לאסלה עשויה לגרום לבזבוז מים רב, נזקי לחות נרחבים וצורך יומיומי בגריפה וניקוי אזור השירותים. הסיבות להיווצרותן של נזילות הינן רבות, חלקן ניתנות

תפריט נגישות