המדריך המלא להיסטרוסקופיה ומה שאתם צריכים לדעת על הליך פשוט זה

היסטרוסקופיה1

אהבתם את הכתבה? שתפו לחברים!

היסטרוסקופיה היא הליך רפואי המבוצע על מנת לאבחן ולטפל בהפרעות גינקולוגיות הכולל החדרת מכשיר דק ומואר הנקרא היסטרוסקופ לתוך הרחם. מטרת ביצוע הליך זה היא לאבחן ולטפל בכל חריגות ברחם או לבצע ביופסיה.

המילה 'היסטרוסקופיה' מגיעה משתי מילים ביוונית: המילה "היסטרו-" פירושה רחם, בעוד ש"-סקופיה" מתייחסת לבדיקת איברי הגוף באמצעות מכשיר הנקרא היסטרוסקופ. ניתן להשתמש בהיסטרוסקופ גם להסרת פוליפים או שרירנים, לאבחון צלקות מאנדומטריוזיס או להעלים רקמת רחם.

היסטרוסקופיה משמשת בדרך כלל כאשר ישנם סימנים של דימום חריג, כגון לאחר גיל המעבר, או למטרות אבחון במהלך ההריון.

ההליך של היסטרוסקופיה

הליך ההיסטרוסקופיה הוא כלי אבחוני המשמש לבדיקת פנים הרחם. זה יכול לשמש כדי לזהות מצבים כגון שרירנים, פוליפים, וחריגות אחרות.

ההליך יכול להיעשות בשתי דרכים - דרך הנרתיק או דרך צוואר הרחם. המטופלת תשכב על גבה כשרגליה למעלה במדרגות, מה שיעזור למקם את הרחם לבדיקה. לאחר מכן יוכנס ספקולום לנרתיק וצינור עם מצלמה בקצה אחד שיוכנס לצוואר הרחם. זה יאפשר תצוגה ברורה של החלק הפנימי של הרחם שלך על מסך.

הרופא עשוי להשתמש במכשירים המועברים דרך צינור זה כדי להסיר פוליפים ברחם או נגעים אחרים, לקחת דגימות רקמה לביופסיה או להסיר חלקים של רירית הרחם (אנדומטריום) לבדיקה. היסטרוסקופיה מאפשרת לרופאים לאבחן חריגות ברחם ללא ניתוח גדול או הרדמה.

ההליך אורך בדרך כלל 10-15 דקות ועלול לגרום לאי נוחות במהלך החדרת המכשירים, אך הוא לא אמור לגרום לכאב במהלך או לאחר ההחדרה. הוא מתבצע בדרך כלל בחדר ניתוח או במשרד עם הרדמה כללית. אישה עשויה להצטרך להישאר במיטה במשך 2-3 ימים לאחר הליך זה.

במידה ויש לך שאלות בנושא או שאת רוצה לדעת עוד על היסטרוסקופיה, אל תהססי לפנות אל פרופ’ דניאל זיידמן - מומחה לפריון, הריון ובריאות האישה.

מהם היתרונות של היסטרוסקופיה

להיסטרוסקופיה יתרונות רבים לנשים בכל הגילאים. זה יכול לשמש לאיתור שרירנים ברחם, אנדומטריוזיס, אדנומיוזיס ותאים סרטניים ברחם. היא מסייעת גם באבחון מחלת אגן דלקתית (PID).

היתרונות שלה הם:

  • יכולה לשמש לאיתור סרטן הרחם, פוליפים, שרירנים, הריון חוץ רחמי וחריגות אחרות ברחם.
  • יכולה לשמש לאבחון אי פוריות או לזהות את מקור הדימום הכבד.
  • ניתן להשתמש בה כדי להסיר פוליפים או שרירנים מהרחם.
  • ניתן להשתמש בה כדי לתקן חצוצרה פגומה או לבצע הליך הזרעה תוך רחמית (IUI) לאי פוריות נשית.

מהם החסרונות של היסטרוסקופיה

הסיכונים והחסרונות של הליך זה כוללים:

  • הניתוח יכול להיות כואב.
  • ההליך עלול לגרום לנקב ברחם, מה שעלול להוביל לסיבוכים כמו דימום חמור או זיהום.
  • המטופל עלול לחוות כאבים לאחר הניתוח.
  • חוסר יכולת להשתמש בטמפונים או לקיים יחסי מין במשך שבוע לאחר ההליך.
  • קיים סיכון לפגיעה באיברים אחרים בחלל האגן, כמו שלפוחית השתן או המעי.
  • חוסר היכולת להביא ילדים במקרים מסוימים.
  • לא תמיד ניתן לזהות סרטן רירית הרחם או פוליפים בהליך זה.

במה שונה אולטרסאונד מהיסטרוסקופיה

אולטרסאונד הוא הליך ללא כאבים ולא פולשני הכולל שימוש בגלי קול בתדר גבוה להפקת תמונות של פנים הגוף. היסטרוסקופיה, לעומת זאת, היא הליך זעיר פולשני שבו רופא מחדיר מצלמה קטנה דרך צוואר הרחם לתוך הרחם.

ההבדל העיקרי בין אולטרסאונד להיסטרוסקופיה הוא שאולטרסאונד משתמש בגלי קול כדי ליצור תמונה ואילו היסטרוסקופיה משתמשת במצלמה כדי ליצור תמונה.

אולטרסאונד אינו דורש שום חומר ניגוד כמו ההיסטרוסקופיה. זה גם מספק יותר פרטים בתמונות וניתן להשתמש בו למטרות אחרות כמו ניטור עוברים, הדמיה תלת מימדית והליכי הנחייה.

חומר ניגוד עשוי לשמש כדי לשפר את הנראות בחלקים מסוימים של הגוף שלך, כגון הכליות או שלפוחית השתן. חומרי ניגוד הם חומרים שניתן להזריק לזרם הדם שלך או לקחת דרך הפה, אשר יופיעו בבדיקת אולטרסאונד כבעלי תכונות שונות מאשר דם או רקמות אחרות בגופך. לעתים נעשה שימוש בחומרי ניגוד במהלך הליכי היסטרוסקופיה כדי לשפר את הנראות באזורים קשים כגון עמוק בתוך האגן או סביב השופכנים (הצינורות המובילים שתן).

***מאמר זה אינו מחליף עצת רופא או כל מומחה אחר. המידע הינו מידע כללי בלבד ואין לראות במידע שכתוב במאמר כתחליף לטיפול רפואי כזה או אחר. אם ברצונכם לקבל טיפול רפואי שקשור בנושא, אנא צרו קשר עם הגורמים המוסמכים***

אנו מקווים שאהבתם את המאמר בנושא היסטרוסקופיה, מקווים שלמדתם דברים חדשים בנושא ושקיבלתם את הידע הנדרש.

למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים, מוזמנים לבקר באתרנו.

 

כתבות נוספות

כיצד לבחור קרם לעור יבש

בחירת הקרם המתאים לעור יבש יכולה להיות משימה לא פשוטה. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף כיצד לבחור את קרם הלחות הטוב ביותר לצרכי טיפוח

הפריות מבחנה
בריאות ורפואה

הפריות מבחנה וכל מה שאתם צריכים לדעת עליהם

הפריות מבחנה הפכו פופולריות כדרך להימנע מהפלה, לידה מוקדמת וסיבוכים אחרים שעלולים להתרחש במהלך ההריון. הוא משמש גם להגברת הסיכויים ללדת תינוק עם הפרעות או

פטרת בציפורניים
אסתטיקה, טיפוח ויופי

כיצד להתמודד עם פטרת בציפורניים

במאמר זה ניתן מידע על הסוגים השונים של פטרת בציפורניים, על תופעות הלוואי האפשריות, וכיצד להיפטר ממנה. פטרת בציפורניים היא בעיה נפוצה מאוד שיכולה להיות

תרופות סבתא לכאב ברכיים
בריאות ורפואה

כאבי ברכיים לאחר אימון: מהו כאב ברכיים

ישנם גורמים רבים של כאבי ברכיים לאחר אימון וחשוב להבין את הסימפטומים והגורמים לכך. כאבים בחלק הקדמי או האחורי של הברך, נפיחות, נוקשות, הידבקות במפרק

כל השיטות והדרכים להשתלת שיניים

השתלת שיניים היא תהליך שבו שורש השן מוחלף בעמוד מתכת ספירלי,ובכך מוחלפות שיניים פגומות או חסרות בשיניים מלאכותיות שנראות ומתפקדות כמו שיניים אמיתיות. ניתוח השתלות

תפריט נגישות