כאבי ברכיים לאחר אימון: מהו כאב ברכיים

תרופות סבתא לכאב ברכיים

אהבתם את הכתבה? שתפו לחברים!

ישנם גורמים רבים של כאבי ברכיים לאחר אימון וחשוב להבין את הסימפטומים והגורמים לכך. כאבים בחלק הקדמי או האחורי של הברך, נפיחות, נוקשות, הידבקות במפרק ותחושת נעילה הם כולם סימנים לכך שיש לכם סוג כלשהו של דלקת פרקים בברך.

הסיבה השכיחה ביותר של כאב ברכיים היא דלקת פרקים במפרק הברך. סיבות אחרות כוללות טראומה למפרק הברך, כגון נפילה או התנגשות עם אדם או חפץ אחר, שימוש יתר במפרק ומצבים דלקתיים.

אבחון כאב ברכיים - איך אתם יכולים לדעת אם זה רציני או לא

כאבי ברכיים אינם תמיד סימן למשהו רציני. במקרים מסוימים, כאבי ברכיים יכולים להיות סימן לפציעה או שימוש יתר.

ישנן דרכים רבות לאבחן כאבי ברכיים ולאתר את הגורם לכאב. דרך אחת היא לעשות צילום רנטגן ולראות אם יש נזק לעצמות בברך. דרך נוספת היא לבצע בדיקה גופנית, הכוללת בדיקת טווחי תנועה, כוח שרירים וחיפוש כל נפיחות או רגישות סביב המפרק.

כאבי ברכיים יכולים להיות חריפים או כרוניים והם יכולים להשפיע על כל חלק בברך. אם אתם חווים כאבי ברכיים עזים שאינם חולפים, זה יכול להיות סימן למשהו חמור יותר כמו דלקת פרקים או דלקת מפרקים ניוונית. במקרה זה יש להתייעץ עם אורטופד להמשך אבחון ואפשרויות טיפול.

כיצד ניתן למנוע כאב ברכיים לאחר אימון

כולנו יודעים שפעילות גופנית טובה לנו, אבל לפעמים היא עלולה לגרום לכאבי ברכיים. אם אתם חווים כאבי ברכיים לאחר אימון, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי למנוע את החמרתם.

  • למתוח את שרירי הארבע ראשי ואת שרירי הירך לפני ואחרי האימון.
  • הפסיקו לרוץ על משטחים קשים.
  • החליפו את נעלי הריצה שלכם באופן קבוע כדי למנוע פציעות משימוש יתר.
  • הניחו את הברך בהקדם האפשרי כדי שיהיה לה זמן להחלים.
  • יש למרוח שקיות קרח או קומפרסים קרים למשך 15 דקות בכל שעה במשך 48 השעות הראשונות לאחר הפציעה. זה יעזור להפחית נפיחות ודלקת באזור.
  • שתו הרבה נוזלים כדי שגופכם לא יתייבש במהלך תקופה זו ויגרום ליותר נזק מתועלת.
  • הימנעו מכל פעילות מאומצת לפחות 3 ימים לאחר הפציעה כדי לתת לשרירים שלכם זמן להחלים כראוי לפני שתחזרו שוב לפעילות גופנית.

טיפול בסימפטום של כאב ברכיים כרוני

כאבי ברכיים הם מצב שכיח והוא משפיע על אנשים בכל הגילאים. זה יכול להיגרם על ידי גורמים שונים, כגון דלקת פרקים, חבורת עצם בברך או פציעה.

ישנן דרכים רבות לטפל בכאבי ברכיים. אחד הטיפולים הנפוצים ביותר הוא טיפול בקרח ודחיסה. טיפול זה מסייע בדלקות, נפיחות ושיכוך כאבים. דרך נוספת להקל על הסימפטומים היא באמצעות תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs). תרופות אלו עוזרות להפחית דלקת וכאב.

כאשר יש כאב ברכיים, כדאי להימנע מלטפס במדרגות או לעלות על הבהונות אם יש לכם חבלת עצם בברך כי זה יכול להוביל לנזק חמור יותר כמו קריעת רצועות או סחוס במפרק. כדאי גם להימנע מהרמה כבדה, שעלולה לגרום לעומס נוסף על הברכיים ולהחמיר את התסמינים.

אתם יכולים גם לקחת משככי כאבים, כגון איבופרופן או נפרוקסן. הרופא שלכם עשוי להציע להשתמש בסד או קביים.

אם הכאב נמשך יותר משבועיים, ייתכן שתצטרכו לראות רופא שיוכל לבדוק את הברך שלכם ולקבוע אם ישנן בעיות בסיסיות שיש לטפל בהן. אם יש לכם שאלות כלשהן לגבי הסימפטומים שלכם או ברצונכם לדעת יותר על אילו טיפולים זמינים עבור דלקת מפרקים בברך, אנא צרו קשר עם פרופ’ רונן דבי - אורתופד מנתח ומוביל בניתוחי החלפות מפרקים.

***מאמר זה אינו מהווה טיפול רפואי או המלצה רפואית. המידע הינו מידע כללי בלבד ואינו מחליף ייעוץ רפואי מקצועי. במידה ואתם מחפשים מענה רפואי כלשהו, יש לפנות לגורמים המוסמכים הרלוונטיים.***

אנו מקווים שאהבתם את המאמר בנושא כאבי ברכיים לאחר אימון, מקווים שקיבלתם את כל המידע הנדרש ובנוסף שלמדתם דברים חדשים שלא ידעתם לפני כן, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

 

כתבות נוספות

כיצד לבחור קרם לעור יבש

בחירת הקרם המתאים לעור יבש יכולה להיות משימה לא פשוטה. פוסט זה בבלוג מספק מדריך מקיף כיצד לבחור את קרם הלחות הטוב ביותר לצרכי טיפוח

הפריות מבחנה
בריאות ורפואה

הפריות מבחנה וכל מה שאתם צריכים לדעת עליהם

הפריות מבחנה הפכו פופולריות כדרך להימנע מהפלה, לידה מוקדמת וסיבוכים אחרים שעלולים להתרחש במהלך ההריון. הוא משמש גם להגברת הסיכויים ללדת תינוק עם הפרעות או

פטרת בציפורניים
אסתטיקה, טיפוח ויופי

כיצד להתמודד עם פטרת בציפורניים

במאמר זה ניתן מידע על הסוגים השונים של פטרת בציפורניים, על תופעות הלוואי האפשריות, וכיצד להיפטר ממנה. פטרת בציפורניים היא בעיה נפוצה מאוד שיכולה להיות

כל השיטות והדרכים להשתלת שיניים

השתלת שיניים היא תהליך שבו שורש השן מוחלף בעמוד מתכת ספירלי,ובכך מוחלפות שיניים פגומות או חסרות בשיניים מלאכותיות שנראות ומתפקדות כמו שיניים אמיתיות. ניתוח השתלות

תפריט נגישות